روسیه: فرانسه درخواست ما برای دسترسی دیپلماتیک به دوروف را نادیده می‌گیرد-راهبرد معاصر

روسیه: فرانسه درخواست ما برای دسترسی دیپلماتیک به دوروف را نادیده می‌گیرد

نمایندگی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد که مقامات فرانسوی همچنان به درخواست سفارت روسیه برای دسترسی کنسولی به «پاول دوروف» بنیانگذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام پاسخ نداده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 28
کد خبر: ۲۵۵۷۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه چندی پیش به اسپوتنیک گفته بود که مسکو درخواست دسترسی کنسولی به دوروف کرده است.

نمایندگی روسیه روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتینک اعلام کرد: «ما در خواست دسترسی را ارسال کرده‌ایم، اما تاکنون پاسخ از مقامات فرانسوی نگرفته‌ایم».

«پاول دوروف» کارآفرین سرشناس روسیه‌ای در حوزه فن‌آوری و مدیرعامل شرکت تلگرام که شهروندی فرانسه را نیز دارد، اواخر روز شنبه به فاصله کمی بعد از فرود آمدن هواپیمای حامل وی در فرودگاه «لو بورژه» شهر پاریس به اتهام «تروریسم، قاچاق مواد مخدر و پولشویی» دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع خود خبر داد که با گذشت تقریباً چهار روز بازجویی توسط بازرسان فرانسوی، دوروف به مقامات قضایی تحویل داده شد تا در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری شود.

یک قاضی پاریس تصمیم خواهد گرفت که آیا علیه بنیانگذار تلگرام اتهامات وارده را مطرح کند یا نه و سپس دادگاه در مورد بازداشت یا آزادی او که احتمالاً محدودیت‌هایی علیه او را شامل می‌شود، تصمیم می‌گیرد.

منابع نزدیک به تحقیقات گفته اند دوروف به ظن ۱۲ جرم مربوط به عدم کنترل محتوای افراطی و مجرمانه در تلگرام تحت بازجویی قرار دارد.

طبق گزارش منابع خبری، «پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام در حال حاضر برای ملاقات با یک قاضی تحقیقی از بازداشت پلیس آزاد و منتقل شده است./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار